Within Temptation, Agent Fresco, Mutiny on the Bounty, Sinoptik (Arenele Romane, Bucureşti)

Nu este chiar decizia mea de a ajunge sâmbătă seara la Arene, însă dacă tot trebuie să fiu acolo îmi propun să mă aleg cu ce-i mai bun din colecţia de trupe ce urmează să-şi exprime identitatea. – trei grupuri complet noi pentru mine în deschiderea celui de-al patrulea, cândva o mare slăbiciune transformată aproape în indiferenţă. Mda, cu ceva-ceva aş putea lucra aici…

Sinoptik este surpriza plăcută a serii, întrucât cei trei ucrainieni propun un amestec de rock modern şi muzica psihedelică ce ar fi făcut pe vremuri furori între hipioţi. Nu sună deloc rău băieţii, cu distorsul şi ritmul diluate de efectele introduse de sintetizator, greu de descris în cuvinte.

Odată cu Mutiny on the Bounty intrăm în altă mâncare de peşte, numită math-rock; pe scurt, rock alternativ – pur instrumental în cazul luxemburghezilor – înţesat de o înşiruire de ruperi de ritm. Încerc să înţeleg ceva din întregul concert, dar nu reuşesc să obţin altceva decât o difuză stare de nervozitate.

Aceasta continuă şi se acutizează la Agent Fresco, unde mai intră în scenă şi vocea, de parcă senzaţia „mult zgomot pentru nimic”, deja instalată, n-ar fi de ajuns. Văd că lumea din jurul meu apreciază prestaţia islandezilor, iar la partea de dinamism n-aş avea nici eu ce le reproşa, însă îmi este clar că n-am cum să-i plac – nici pe ei ca muzicieni, nici aşa-numitul math-rock. Rămân la părerea că Meshuggah e unul şi orice altceva devine irelevant în domeniul acesta ciudat al matematicii.

În ceea ce priveşte Within Temptation, cândva îmi plăcea destul de mult şi încă mă simt legată de primele două-trei albume; ulterior, m-am înstrăinat de muzica olandezilor şi am pierdut legătura cu trupa. Cum însă am văzut deja câteva concerte reuşite, tot ce pot să fac este să şed cuminte în tribună şi să mă bucur de spectacol, mai ales când din el fac parte frumoasa voce a lui Sharon del Adel, o scenografie gothic-dark reuşită, Our Solemn Hour, Stand My Ground şi What Have You Done şi Ice Queen.

Fotografii

About mad

https://morbidangeldyana.wordpress.com
This entry was posted in Concerte and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

