Unbeliever (NeXuS)

Eram în facultate când buna mea prietenă şi colegă de cameră îmi spune că a văzut un afiş de concert în Regie: Trooper în Underworld. Şi încă unii în deschidere, NeXuS; eram amândouă fane Trooper, însă habar n-aveam de trupa înfiinţată de vreun an în capitală – nici ce cântă, nici cine o formează. Locul era o hrubă sinistră de la Kogălniceanu, anul 2005, data – nici nu mi-a venit să cred când am căutat în arhivă! – 30 noiembrie; lipseau bostanii scobiţi, dar clubul-văgăună era plin de rockeri, fum şi sunete disonant reflectate de zidurile şi bolţile subsolului. În deschidere deci NeXuS, de la care am remarcat imediat, în ciuda sonorizării proaste, piesa care devenise deja hit între cunoscători – Unbeliever; de fapt, o cântau atât de mulţi din public încât am crezut că-i vreo preluare şi nu ştiu eu. Totuşi era piesa celor de la NeXuS, cinci bucureşteni talentaţi care mi-au devenit imediat dragi atât pentru heavy metal-ul cu mult prog pe care-l propuneau (o prezenţă proaspătă în underground-ul nostru), cât şi pentru că am ajuns să-i cunosc pe câţiva dintre ei, prin forumul Metalfan (în vogă atunci) şi în persoană la concerte: „Kătală” Florescu, basistul pe care apoi l-am întâlnit adesea la „butoane”, unde încerca din greu să facă să sune decent cântările din grote; Andy Vasilescu, clăpar genial şi interlocutor filozofic pe messenger; Adi Rugină, bateristul care umplea complet spaţiul dintre tobe şi unul dintre cei mai de treabă uriaşi din scena metal. Aici voiam să ajung… Pe Adi l-am cunoscut cel mai bine în perioada când colaboram cu Metalfan-ul; ne întâlneam des la evenimente şi nu cred să-l fi văzut altfel decât binedispus îndărătul bărbii, în ciuda faptul că, stage-manager fiind, trebuia să fie oricând pe fază pentru a rezolva prea desele probleme tehnice. Era greu să nu-l remarci şi chiar mai greu să nu fie simpatic. Tuturor ni se va părea ciudat să nu mai vedem matahala blondă făcând ture între backstage, scenă şi pupitrul de sunet. Pentru că ne vei lipsi, Adi. Rămas bun…

About mad

https://morbidangeldyana.wordpress.com
This entry was posted in Colţul cu muzică and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Unbeliever (NeXuS)

  1. Ancuta says:

    Ingrozitor de trist… dar trecerea lui pe aici nu a fost fara rost… a lasat ceva in urma, cu siguranta nu va fi uitat.
    Unbelievable ce s-a intamplat. Dumnezeu sa il odihneasca.

Leave a Reply

