Timişoara Ziua 4

Astăzi avem parte de zi scurtă, în care să ne facem bagajul şi să ajungem la tren. De dimineaţă, Paul merge la biserică, iar eu mă mobilizez cu greu pentru încă un tur prin centru. Merg mai mult să casc ochii şi să-mi întipăresc mai bine în minte cele văzute, mai ales că nu ştiu când vom avea din nou timp să ajungem pe aici, în capătul celălalt al ţării. După plimbarea în Cetate, unde nimeresc din nou într-o mare vânzoleală a porumbeilor din Piaţa Victoriei în apropierea Casei cu Flori şi a căsuţelor cu bunătăţi şi suveniruri, mă retrag spre staţia de tramvai de lângă Piaţa Maria. Aici însă mai zăbovesc o vreme, căci zăresc nişte străduţe care-mi fac cu ochiul prin eleganţa clădirilor ce le străjuiesc.

Merg deci pe Strada Gheorghe Doja, pe lângă un magazin de antichităţi şi unul de instrumente muzicale, apoi fac stânga pe Strada H. Berthelot, până în Piaţa Plevnei. Acesta este un seducător locşor din Iosefin, care nu are vreo însemnătate pe harta turistică din dotare, dar care mie mi se pare deosebit: verde, cu bănci şi statui, foarte liniştit, pitit între case colorate şi îngrijite şi care mă îndeamnă să mă aşez şi să cuget. Din păcate, timpul mă presează să mă întorc spre casă. Trec pe lângă Palatul Flavia, ies în Splaiul Tudor Vladimirescu şi după încă un cot de stradă ajung la staţia de tramvai.

Paul mă aşteaptă cu bagajul aproape gata, mai mâncăm ceva, punem în desagă delicioasele sandvişuri pregătite de Ilie, apoi ne urcăm în taxiul care ne duce la gară. Cu mult calm, aşa cum spune şoferul, că el nu se enervează niciodată în trafic; şi adevărul este că observ şi eu cum, cu mult calm, încalcă regulile de circulaţie. Dar nu se enervează… La gară suntem mai devreme decât ne aşteptam, dar trenul este deja garat, aşa că ne urcăm şi ne instalăm. Mă bucur că am priză pentru laptop şi că lipsesc mesele dintre banchete de care am avut parte la venire; o altă diferenţă faţă de drumul până aici este că trenul acesta e aproape gol, deşi e duminică, faţă de primul care, într-o noapte de miercuri spre joi, a fost plin-plin. E bine aşa, ne putem întinde oasele pentru un somn mai acătării. Unde mai pui că nu se întârzie la destinaţie decât zece minute.

Pe lângă primirea caldă cu care ne-a copleşit Ilie şi imaginile încântătoare ce ne-au limpezit ochii în plimbările noastre, am mai reţinut un lucru: trebuie neapărat să revenim, primăvara târziu sau vara devreme, când cerul este albastru, parcurile înverzite şi înmiresmate, iar trandafirii în floare. Plus că sunt câteva obiective pe care le-am ratat acum, precum turnurile de apă, abatorul şi Liceul Carmen Sylva; poate că tot atunci vom avea ocazia să intrăm în câteva biserici pe care le-am găsit închise sau vom face o scurtă croazieră pe Râul Bega.

Fotografii

About mad

https://morbidangeldyana.wordpress.com
This entry was posted in Aşezări urbane and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Timişoara Ziua 4

  1. alexander says:

    Nimic despre Pavel Chinezu? 😦

Leave a Reply

