Nazareth & Trooper (Hala, Bucureşti)

În mijlocul atâtor concerte de metal mai mult sau mai puţin greu, îmi atrage atenţia un eveniment singular: în cadrul turneului mondial 40th Anniversary Tour, trupa scoţiană Nazareth îşi face apariţia la Bucureşti şi promite un spectacol de excepţie. Având acest lucru în minte, mă prezint duminică seara la Hala, incintă lăudată care, recunosc, mi-a stârnit curiozitatea. Când intrat, îmi dau seama că locul este ideal pentru concerte ca acesta (aproximativ 1500 de oameni), iar sunetul, cum voi constata mai târziu, poate fi făcut excelent. Tot acum îmi dau seama de eterogenitatea fermecătoare a publicului: aşa cum mă şi aşteptam, cei mai mulţi oameni sunt trecuţi de 40 de ani, dar şi sectorul tânăr este bine reprezentat, inclusiv cel foarte tânăr – adolescenţi veniţi cu părinţii şi care sunt aproape la fel de nerăbdători să înceapă concertul.

În deschidere sunt aleşi cei de la Trooper, grup despre care se poate spune că la momentul actual se află la linia dintre underground şi mainstream; nu ştiu dacă cei din public care nu au nimic de-a face cu metalul îşi vor aminti ceva din ce cântă rockerii târgovişteni, dar există mari şanse să le reţină numele şi faptul că sunt consideraţi la înălţime pentru a deschide concertul Nazareth – adică al trupei pe care acel public a venit s-o vadă. Majoritatea pieselor alese sunt din categoria mai uşoară (Nu mai contează, Doar a mea, Înapoi şi Cât am aşteptat), nelipsind însă Tari ca munţii şi un cover foarte potrivit preferinţelor tuturor rockerilor, Highway to Hell. Trooper umple cu profesionalism scurtul interval alocat, iar cei prezenţi se arată receptivi, uşor-uşor încălzindu-se pentru capul de afiş.

Cu un turneu aniversar început anul trecut, cu 40 de ani de muzică la activ sub titulatura Nazareth, cu 12 albume lansate dintre care ultimul acum un an, scoţienii sunt posesorii unui palmares de lăudat. Iar faptul că şi la această vârstă respectabilă (a trupei şi a celor doi membrii fondatori, Dan McCafferty – voce şi Pete Agnew – bas) formaţia este într-o formă de invidiat pe scena nu poate decât să încununeze cu succes o seară de muzică de cea mai bună calitate. Piese bine cunoscute admiratorilor din jurul meu încălzesc publicul, având darul de a-i încânta şi pe profanii printre care mă număr. Sunetul foarte bun (cu excepţia momentului când o boxă cedează, cu prelungire până la remedierea situaţiei) îşi aduce contribuţia la ascultarea cu cea mai mare plăcere a unor piese precum Telegram, Miss Misery, Dream On, Lights Come Down, Love Leads to Madness, The Gathering, My White Bicycle, Heart’s Grown Cold, Java Blues, See You See Me, Hair of the Dog şi This Flight Tonight. Nu poate lipsi celebra Love Hurts în varianta care a făcut celebră şi trupa, şi piesa; puţină lume ştie că ea aparţine compozitorilor Boudleaux Bryant şi Felice Bryant, prima înregistrare a fost făcută de The Everly Brothers, apoi a fost preluată de Roy Orbison, Nazareth şi Cher (ultimii doi în acelaşi an, 1975), listei adăugându-se mulţi artişti de-a lungul vremii, fără ca vreunul dintre ei să aibă acelaşi succes ca Nazareth.

Chemată la bis, trupa revenit cu Cocaine („you can sing along, but don’t do it”, după cum menţionează Dan McCafferty) – piesă compusă de J. J. Cale şi fiind mai bine cunoscută în versiunea cântată de Eric Clapton. Un gest elegant al vocalului este menţionarea trupei de deschidere, pentru care cere aplauze. Timp de o oră şi jumătate suntem în compania unor muzicieni extrem de talentaţi (celor doi menţionaţi mai sus adăugându-li-se Jimmy Murrison – chitară şi Lee Agnew – tobe), ascultăm şi cântăm, rămânem impresionaţi de energia lor şi ne-am reconfirmat cu fiecare piesă că nu era un concert de ratat; dar dincolo de acestea, aflăm încă o dată că muzica nu are vârstă.

Fotografii

Advertisements

About mad

https://morbidangeldyana.wordpress.com
This entry was posted in Concerte and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s