Almer Weiher

Aceasta este a doua oară când merg la Almer Weiher pentru a face plajă. Lacul destul de mare e înconjurat de pădure de conifere şi foioase, iar în jurul pădurii sunt culturi de cereale şi nu numai. Locul se află la 18 km de Regensburg, lângă satul numit Geisling. De ce mă duc tocmai acolo dis de dimineaţă (când am cel mai convenabil autobuz), deşi pot face plajă pe malul Dunării la douăzeci de minute de pedalat? Pentru că pe malul Dunării nu am cum să mă bronzez topless. Pe de altă parte, lacul astă şi pădurea din jurul său sunt vestite pentru faptul că lumea se prăjeşte nud – de fapt data trecută, când am fost topless, m-am simţit ca un outsider, pentru că eram singura persoană de acolo cu slip pe ea. De data asta mă conformez…

Dar mai întâi despre arealul de lângă Geisling. Fiind zonă de ţară, cu zone mari de culturi agricole, la care se adaugă câteva heleştee, un lac imens şi multă pădure, vă închipuiţi că nu poate fi altfel decât superb. În primul rând parfumul de fân, iarbă, cereale şi pin este ameţitor. Pe lângă multe-multe insecte, mai ales libelule albastre, întâlnesc la tot pasul faună sălbatică, din care reuşit să imortalizez câteva exemplare. Altele sunt mai iuţi de picior şi nu le prind, aşa cum se întâmplă în cazul unei vulpi, imediat cum intru pe poteca spre pădure.

Pe unul din heleştee, pe lângă raţe sălbatice, plutesc şi două lebede deosebite; mă apropii şi una din ele, cred că gânsacul în spirit de protector al teritoriului, nu numai că nu se sperie să zboare, ci alunecă înspre mine, aşa că îl prind în toata splendoarea sa. La dus nu am parte de unul din mulţimea de urecheaţi care sălăşluieşte acolo (şi cu care m-am întâlnit din plin data trecută) din cauza câtorva maşini care mă depăşesc şi îi sperie. Dar din ce am văzut acum două săptămâni, cei care au casa în campusul universitar se pot numi iepuraşi, dar ăştia sunt ditamai bestiile, cam cât nişte câini aproape medii. După ce ajung la lacul de nudişti, fotografiez o pasăre de baltă al cărei nume trebuie să-l caut, o miniatură de broscuţă şi un arici lângă care trebuie să stau vreo cinci minute să capete curaj să se desfacă şi să-i văd boticul. La plecare, întâlnesc şi un prim iepure care se reculege în mijlocul drumului.

Cât stau aici remarc aceleaşi lucruri ca şi data trecută. Oamenii veniţi sunt de toate vârstele, formele şi mărimile, unii bronzaţi bine, alţii nevăzuţi de soare, unii cu familia şi copiii, unii cu maşina, câţiva cu motorul sau scuterul, mulţi cu bicicleta şi toţi nud. Deşi sosesc alături de câini sau copii neastâmpăraţi care fac gălăgie, deşi stau acolo de dimineaţa până seara (unii din ei tot timpul la soare, nu-mi vine să cred cât de puţin le pasă de efectele UVA şi UVB), absolut nimeni nu face grătar şi, mai ales, nimeni nu are surse de muzică. Muzica naturii se pare că e suficientă. Cred că e inutil să mai spun că iarba şi apa rămân neschimbate – adică fără vreun ambalaj aruncat aiurea. Mă întreb când voi vedea aşa ceva şi lângă lacurile dimprejurul Bucureştiului: fără grătar, fără muzică şi fără gunoaie… Probabil că voi fi demult oale şi ulcele când se va întâmpla asta.

Cu ocazia asta mai capăt şi eu un strop culoare, mai devorez o mare parte din Authorized Murder a lui Asimov, mă bălăcesc într-o apă caldă, lină şi curată (aş traversa lacul dacă n-aş fi singură, aşa nu mă încumet), respir aer curat, admir câteva (puţine) specimene masculine, mănânc cireşe şi caise aproape fără gust (asta o s-o dezvolt în alt capitol), îmi fac la umbră somnul de după-masă şi, cel mai important, stau aproape o zi departe de monitor. Îmi place, merită drumul şi voi reveni.

Fotografii

About mad

https://morbidangeldyana.wordpress.com
This entry was posted in Aşezări rurale and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

