O săptămână de sport

Cum săptămâna trecută am obţinut acel Student Id şi, pe baza lui, mi-am putut face şi legitimaţia de sport, tot atunci am pus mâna pe o broşură din centrul sportiv cu activităţile şi opţiunile de care beneficiez acolo. Dacă ţinem cont că accesul în bază înseamnă 15 € pe semestru şi aria de activităţi este foarte vastă, de la sporturile convenţionale de echipă la înot, de la arte marţiale la echitaţie, din care îţi poţi alege orice şi oricât în limita orarului şi a timpului tău liber, mi se pare extrem de avantajos. Şi pentru că mesele de la Mensa sunt nişte bombe calorice, iar bicicleta nu este suficientă să facă faţă, optez pentru un program zilnic de sport, luni – vineri, ce constă în mai multe tipuri de aerobic şi înot. Sper ca sâmbăta şi duminica să completez cu ieşiri pe bicicletă în aer liber. Despre cum s-a desfăşurat prima săptămână cu programul ăsta, de care sper să mă pot ţine…

Luni: Prima oră e de Aerobics Basics, adică un ansamblu de mişcări destul de simple, dar care pe la jumătatea orei deja te cam lasă fără suflare. Rezistat eroic până la sfârşit, însă cred că sunt aproape mereu în contratimp cu restul lumii. Pentru că nu înţeleg ce spune antrenoarea, trebuie să aştept ca cele din faţa mea să facă primele mişcări, executate în general oricum cu întârziere faţă de antrenoare; la asta se mai adaugă şi delay-ul meu, deci vă daţi seama… Ce-mi place foarte mult este că antrenoarea (care-i de fapt o tipă cred că mai tânără decât mine, posibil studentă la Sport) ştie să-şi structureze ora astfel încât să aibă şi exerciţii în continuă mişcare, şi exerciţii de respiraţie, şi momente de forţă, şi elemente de streaching. Ca idee, revin. Ar trebui să urmeze ora de Tigerobics, dar bănuiesc că nu se ţine până după jumătatea lui aprilie, când începe semestrul la universitate. Dar mă duc la Tai-Robic, care este o combinaţie de aerobic, tae-bo şi kickbox – adică exact de ce ai avea nevoie după o zi în care te-a călcat pe nervi şeful sau vreun profesor. Este solicitant şi relaxant în acelaşi timp şi deseori m-am trezit zâmbind în timp ce dădeam cu pumnul sau piciorul într-o destinaţie imaginară. Deşi credeam că va fi mai greu decât cursul anterior, mi se pare mai uşor să ţin ritmul, pentru că mai înţeleg şi eu câte un punch/uppercut/ball-hit/kick, plus links/rechts, aşa că mă descurc mai bine. Şi aici continuă mişcarea care mă face ca în noaptea următoare să am un somn beton. Dar trebuie să-mi găsesc nişte adidaşi sau teneşi ieftini, pentru că mi-e milă de ghetele mele sport să le torturez în halul ăsta.

Marţi: Sper ca azi mă duc la Aquapower şi apoi la înot, dar se pare că primul începe mai la sfârşitul lui aprilie şi necesită înscriere on-line, fiind doar 20 de locuri disponibile (se va trage la sorţi). Deci merg doar să înot şi trebuie să-mi găsesc altceva cu care să umplu timpul până în aprilie. Bazinul nu e foarte mare nici foarte adânc, dar e optim pentru antrenament şi menţinere. Aerul bine încălzit, apa la 37 de grade şi foarte curată – puţină întindere a muşchilor după o zi de stat în cur în faţa calculatorului este just what the doctor ordered.

Miercuri: În program mi-am notat Kickbox-Aerobic, dar se pare că nici acesta nu începe până la jumătatea lui aprilie, aşa că merg la Conditional-Training, care solicita extrem rezistenţa. Mai mult de jumătate de oră se aleargă în jurul sălii în nu ştiu câte feluri, înainte şi înapoi, apoi pe loc cu mişcări de rezistenţă a braţelor, urmează încă o jumătate de oră de exerciţii de forţă la sol şi apoi de respiraţie. Recunosc cu toată ruşinea că nu rezist în ritmul impus permanent, dar nu mă opresc de tot pentru a mă odihni. Asta e, am o condiţie fizică jalnică, dar lucrez la problemă. Mă uit însă la antrenor, care face ora asta de 2-3 ori pe zi, de luni până vineri – dacă aceeaşi rezistenţă o are şi în dormitor, norocoasă femeia de l-a găsit.

Joi: Azi merg la o oră de ArobicMix, despre care nu pot spune că mă impresionează, adică nu e prea solicitantă. Bine, orice mişcare e bine-venită, dar în muşchi se simte mai mult jumătatea de oră de după, care constă în elemente de forţă la sol. E bine că a început să-mi mai treacă febra musculară căpătată după înot.

Vineri: Step-Aerobic este ceva la care se lucrează mult cu picioarele şi la care comenzile date de antrenoare sunt foarte importante şi trebuie executate pe loc, altfel ieşi din ritm. Aşa că, deşi din punct de vedere fizic nu mi se pare greu deloc, germana mea aproape inexistentă îmi face dificultăţi, mai ales la sfârşit când combinaţiile de paşi devin lungi şi complicate. Urmează iar forţă la sol – e bună, mai ales pentru abdomen. Şi cam asta încheie săptămâna, supravieţuiesc şi abia aştept s-o iau de la capăt.

Ce mai fac în rest…

  • Semnez contractul pe cameră – mai puţin decât m-aş aştepta, cam 143 € pe lună (dacă aş avea balcon, arfi cu 5 € mai mult) şi cu asta se cam încheie birocraţia, cel puţin pe moment.
  • Marţi întâlnesc pentru prima dată aici o pisică pe stradă – un motan frumos, dar cam slab şi cu o căpuşă imensă ataşată de gât. Reuşesc să i-o smulg şi apoi îmi spune Andrei că e o adevărată problemă aici cu căpuşe care, datorita încălzirii aerului, migrează din Italia; faza este că transmit două boli destul de nasoale şi trebuie să ai grijă vara când vii de la iarbă verde să te cauţi peste tot şi să le smulgi cu penseta. Sper să mă feresc eficient…
  • Miercuri merg la primul curs de germană – this is gonna be a blast! Din fericire, profesoara o mai dă şi pe engleză, altfel aş fi într-o totală ceaţă. Cam aşa cum spune Alexandra după ce se prezintă profa: „Am înţeles că are 31 de ani, dar n-am priceput dacă are un soţ sau un câine.”
  • Vremea se menţine capricioasă, de luni cam în fiecare noapte ninge, dimineaţa iese soarele, apoi iar îi dă cu lapoviţă şi ninsoare.
About mad

https://morbidangeldyana.wordpress.com
This entry was posted in Aşezări urbane and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

