Club Banane (Regensburg)

Pentru sâmbătă seara îmi propun să ajung în clubul despre care spune Livius că ar fi cu muzică rock şi metal – Banane. Cum ajung prea devreme în Dachauplatz şi clubul se deschide abia la ora 8, mă mai plimb o vreme pe străzile din centru şi pe lângă Dunăre, pentru a surprinde şi partea „întunecată” a oraşului. Urcat apoi în club, îmi iau o apă minerală cu lămâie (nu plată, că din aia nu au) şi încerc să-mi exersez puterea de observaţie.

Primul lucru pe care-l constat sunt preţurile la băuturi – mari faţă de ceea ce ştiam eu. Ok, înţeleg că e intrarea 1 €, mai selectează clientela, plus că se pare că sâmbăta este seară de proiecţii video şi chipsuri gratis, dar 2,2 € un pahar de 0,4 l de apă minerală şi de la 3 € în sus berea… hmmm, e cam mult pentru un bar.

Aşa, următoarea acţiune pe listă e să mă iau de Livius – ăla e bar de rockeri??!!! Muzica, alternativ, nu-metal şi emo este exact pe măsura clienţilor. Cei mai mulţi nişte copii, care, dacă n-au frizuri de pokemoni sau emo, poartă ţinute de punkeri şi neo-nazişti; cum să spun, altfel foarte civilizaţi oamenii, doar că… unde-i metal-ul??? Cred că dibuiesc doar doi oameni mai din generaţia mea, cu tricouri Pantera şi Kreator – în rest, pauză. Trebuie să recunosc însă că barul arată foarte bine, mai mult decât decent. Decoraţiuni cel puţin ciudate, toate având ca temă principală bananele (de unde oare, nu ştiu), interesante şi haioase. Un plus de originalitate îl aduce violoncelul (sau contrabasul, nu-mi dau seama) suspendat de tavan. După ce termin apa mai stau o vreme de vorbă cu un grup de puştani sociabili, hotărăsc să mă car – este clar mai interesant oraşul noaptea. Şi când mă gândesc că mâine e concert marca Metalhead cu DinUmbră şi Psycho Symphony… Deh, asta e, nu le poţi avea pe toate.

Aleg să mă întorc pe jos, mai ales că nu este foarte frig, iar aerul pluteşte curat şi proaspăt. Dat o tură pe la catedrală să o admir şi noaptea, apoi îmi văd de drum. Ajung destul de târziu – în sfârşit o sâmbătă seara în oraş. Sper că nu singura, dar trebuie să aflu de alt club, că în Banane nu mai dau decât în grup mare, altfel e plictisitor.

Fotografii

About mad

https://morbidangeldyana.wordpress.com
This entry was posted in Aşezări urbane and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

