Trooper slightly-plugged (Offstage – Târgoviște)

Offstage este o mică incintă în subsolul unei case boierești vechi, destul de bună pentru manifestări culturale de dimensiuni reduse – din cate am aflat, acolo fac uneori repetiții cei de la teatru. Dar sâmbăta seara ea găzduieşte un concert, să-i spunem slightly-plugged, Trooper, avându-i în deschidere pe puștanii de la Incipient. Cum mă nimeresc în Târgoviște, îmi spun „de ce nu?” şi mă înfiinţez acolo la ora 19, cu aparatul foto şi chef de rock.

Pe cei de la Incipient i-am mai văzut acum ceva vreme, tot sub aripa protectoare a trooperilor. Pot spune că băieţii au mai crescut şi ca vârstă şi ca experiență, dar mai e muuult de lucru. Observ câteva faze interesante la chitară, însă vocalului îi recomand să mănânce ceva înainte de cântări, să aibă vlagă – mai cu tupeu, nene! Văd că între timp au apărut piesele proprii, nu excepționale, dar nici de aruncat, ceea ce este foarte bine. Îmi place cum abordează cover-ul după When the Eagle Cries (Iced Earth), dar Die, Die, My Darling (Metallica) iese destul de prost, nu li se potrivește şi / sau nu-l stăpânesc – părerea mea. Ca idee, tinerii mai au mult până să rupă gura târgului, dar merită toate încurajările.

Despre Trooper şi concertele sale s-au spus şi s-au scris multe. Probabil că e una dintre trupele din underground-ul romanesc ce reușește să electrizeze publicul din primul şi până în ultimul minut (dacă nu cumva este trupa cu cea mai puternică priză la public din aceasta zonă), aşa că nu cred ca voi spune nimic nou în continuare. Totuși voi încerca să descriu puțin atmosfera din această sâmbătă seară târgovişteană. Concertul este deschis cum nu se poate mai bine cu Rock You Like A Hurricane (Scorpions) şi continuă cu piese Trooper şi cover-uri care se pretează la un concert mai puțin electric. Nu lipsesc, într-o ordine aleatoare şi, probabil, cu câteva omisiuni: Cum vreau eu, Ce-a fost a fost, Doar a mea, Amintiri, Cântecul lebedei, Zorii unei zile noi, Rătăcit pe drumul vieții, Nimic nu mai contează, N-am crezut nimic, Tari ca munții, precum şi câteva cover-uri pe care eu nu le-am mai auzit până acum în interpretarea lor: The Unforgiven (Metallica), Always (Bon Jovi) şi To Be With You (Mr. Big). Piesele au un touch uşor ciudat, probabil tocmai datorită lipsei distorsului, dar prind bine la public. De fapt, nu cred să fi fost până acum la un concert Trooper la care să mă fi plictisit şi să nu fi descoperit ceva nou. Încercând să fiu obiectivă, nu pot spune ca cel de faţă este cel mai bun concert Trooper la care am asistat, dar este cel puțin antrenant – probabil un preview al concertului din martie din București.

Să mai adaug câteva observații. Primul ar fi publicul – generația tânără de rockeri târgovişteni – destul de redus, dar suficient pentru micul subsol, public ce pare prins de muzică. Al doilea ar fi referitor la locul în sine – când am intrat şi am văzut cât e de mic şi de boltit, am zis “Wtf, o să se audă îngrozitor…”; well, surprise-surprise, sunetul este chiar foarte bun, suficient de tare şi nesperat de clar. Per total, o seară reușita şi sper să le iasă băieţilor planurile cu concertul anunțat pentru luna aprilie, cu cele patru trupe târgoviștene. Multă baftă şi ne mai vedem!

 

 

 

About mad

https://morbidangeldyana.wordpress.com
This entry was posted in Concerte and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

