Celelalte Cuvinte – 25 de ani (Teatrul National București)

Cu 25 de ani în urmă, şi anume pe 13 decembrie 1981, tinerii care-şi spuneau Celelalte Cuvinte au susţinut primul concert la Casa de Cultura a Studenților din Timișoara. Văzând cifrele, îmi dau seama că formația mea preferată din muzica româneasca există de pe vremea când eu nici nu eram în plan. Şi nu degeaba, toți acești ani regăsindu-se din plin într-un concert în care trupa arată că ştie să se adreseze ascultătorilor de muzică rock de toate vârstele. Ceea ce văd organizat de Asociația Culturală Româno-Irlandeză pe scena Teatrului Naţional este un concert energic, o muzică extraordinară pentru un public ce umple sala până la refuz. Sonorizarea este buna (aşa cum mă așteptam, e totuși teatrul de stat), puternică (eu nu ştiu cum rezistă unii lângă monștrii aceia de boxe) şi, din câte aflu de la cei care stau in loja, şi acolo se aude bine. Cam acesta ar fi cadrul general, acum despre ceea ce ne oferă Calin Pop (chitara / voce), Marcel Breazu (bas / backing), Tiberiu Pop (clape / backing), Leontin Iovan (tobe) şi Ovidiu Roşu (sunet)…

Piesele sunt în mare majoritate cele cunoscute şi mă gândesc că este ceva să poţi umple cu astfel de cântece mai bine de trei ore de muzică fără să plictisești şi fără să pierzi contactul cu publicul. Nu îmi propun să redau exact setlist-ul, dar trebuie să menționez: Aşa e viața mea, Pasarea de plumb, WWW, Se lasă rău, La ceas târziu, Scrisori iubite, Un sfârșit e un început, Armaghedon, Lupii, Despărțire. Fântâna suspinelor îmi aminteşte de ce m-am îndrăgostit de acesta formație şi de ce am considerat-o de la prima ascultare drept cea mai bună de pe la noi.

Evident, este o părere personala, dar nu știu cate dintre trupele care au ţinut stindardul sus înainte de ’90 au atins gradul său de originalitate, provenită atât din timbrul vocal unic al lui Calin Pop, cât şi din versurile pieselor. De asemeni, Neam blestemat este una dintre piesele mele preferate şi mă bucur de fiecare dată când o aud live, din Comoara n-o să-mi iasă niciodată din cap ultimele versuri („Ce folos / Dacă aduni / Ură şi minciuni?”), Iarbă prin păr ridică sala în picioare, iar la Dacă vrei mie aproape că îmi dau lacrimile, fiind piesa mea de suflet. Intre vise este o piesă nouă frumoasă, dar Zmeie este genială, sper ca viitorul album să o aibă drept referința.

Cele trei ore de Celelalte Cuvinte se încheie de parcă nici n-au fost cu un La multi ani cântat de public din toată inima. Continuarea constă în after-party-ul din club Utopia, cu sesiune de autografe şi un pahar de vorba, toate având ca fundal piesele de care abia m-am despărțit, dublate de proiecții video.

Drept încheiere, următorul mesaj: Multumesc, Cuvintelor, pentru un concert care m-a lăsat fără cuvinte! La mulți ani, la cât mai mulți, pentru că noi, fanii, avem nevoie de voi!

 

 

 

About mad

https://morbidangeldyana.wordpress.com
This entry was posted in Concerte and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Celelalte Cuvinte – 25 de ani (Teatrul National București)

  1. jasmine says:

    Inmultesc cu 2 ce ai spus 🙂 ca asa arata Celelalte Cuvinte si in inima mea.M-au incantat pozele care ilustreaza textul.Melodiile pe care le-ai mentionat..da, si pentru ele x2 sau mai bine o ridicare la putere :).
    Cronicile tale imi plac la nebunie.

Leave a Reply

